Hvordan kan vi i Instabank bli en enda bedre bank for deg?

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og våre tjenester. For å klare dette må vi lytte til dem som vet best – Kundene våre.

I TrustPilot, en plattform for kundeanmeldelser, har vi i Norge en score på 9 av 10 stjerner. En mer kreativ vri fikk vi da vi spurte over 1 600 kunder ”hvilke tre ord forbinder du med Instabank?”. De mest populære tilbakemeldingene var: enkelt, raskt og høy rente.

– Enkelt og raskt er helt i tråd med vår visjon om å skape den beste kundeopplevelsen i vårt marked. Vi skal bidra til å forenkle hverdagen og muliggjøre små og store ambisjoner – gjennom et kompromissløst fokus på tilgjengelighet, enkelhet og positive kundeopplevelser, sier banksjeg Robert Berg.

– At noen synes at renten er høy er ikke så rart. Vi stiller ikke krav til sikkerhet. Du trenger med andre ord ikke å pantsette huset eller bilen din for å få innvilget lån hos oss. Det er årsaken til at forbrukslån som oftest vil ha høyere rente enn et tradisjonelt lån, men det har likevel lav rente i forhold til de fleste kredittkort, forklarer Berg.

Lytte til brukerne
I tillegg til feedback via TrustPilot, sender vi også hvert år ut en undersøkelse til alle våre kunder. Her kan de komme med sine meninger til oss. Er vi tilgjengelige og hyggelige på service? Oppfattes produktene våre som gode? Er det enkelt å søke og få svar? Da vi i august 2018 sendte ut årets undersøkelse hadde vi innen kun to timer fått over 700 svar – Tilbakemeldinger vi kan ta med oss for å bli en bedre bank for deg.

– Dette danner grunnlaget for alt vi gjør. I tillegg spør vi fortløpende de som avslutter sitt kundeforhold om hva vi eventuelt kunne gjort bedre for dem, sier kundesjef i Instabank Helge Midttun.

– Vi er i et konkurranseutsatt marked og vet at kundene har mange valgmuligheter. Som en heldigital bank fokuserer vi på tilgjengelighet og at vi skal være enkle å bruke og forstå. Da er det lurt å lytte til dem som faktisk benytter seg av oss. Vi er glade for å se at i kundetilfredshetsundersøkelsen fra 2018, der svarte nærmere 80 prosent at de helt sikkert eller sannsynligvis ville anbefale Instabank til andre, sier administrerende direktør Robert Berg.

Kontinuerlig forbedring
I Instabank pleier vi å si “vi tenker ikke som en bank, vi tenker som deg“. Derfor er det avgjørende for oss å få tilbakemeldinger og erfaringer fra både potensielle, nye og gamle kunder. Dette gjør at vi kan møte kravene og forventningene dere har til oss på service og produkter. Et eksempel er Vipps i Norge, som er både enkel og brukervennlig, helt i vår ånd. Flere kunder har etterspurt muligheten til å betale med Vipps eFaktura så da utviklet vi dette for våre nedbetalingslånekunder.

– Vi jobber hele tiden med å forenkle hverdagen for våre kunder og måten de bruker banktjenester på. Fleksibilitet og tilgjengelighet er nøkkelen. I en travel hverdag må kundene kunne nå oss på den måten som passer best for dem, være seg om det er over telefon, e-post eller direkte i nettbanken. Vårt kundesenter er åpent hver dag, også i helgene, og har blant bransjens lengste åpningstider, sier Midttun.

Prat med oss
Har du noe på hjertet? Noe du er misfornøyd med eller savner? Ta kontakt med vårt kundesenter. Vi ser frem til å høre fra deg. Følg oss også gjerne på Instabloggen for nyheter, tips og inspirasjon.

Les mer om:

Hverdagsøkonomi