Ofte stilte spørsmål om handlekonto

Lurer du på noe om din handlekonto hos Instabank?


Nedenfor har vi samlet svarene på noen vanlige spørsmål om handlekonto, handlekonto med betalingsutsettelse, og rente- og gebyrfri nedbetaling.

Handlekonto

Din månedlige faktura vil bli sendt til din e-post, og fast forfallsdato er den 20. hver måned.

Du kan ikke velge annet forfall.

Din faktura vil bli sendt ut rundt den 7. hver måned.

Vi tilbyr foreløpig ikke avtalegiro eller e-faktura. Men du kan sette opp et fast avdrag på brukskontoen i din hovedbank – fakturaene har alltid fast KID- og kontonummer.

Det er KID-nummeret som er unikt for deg og som er knyttet mot din konto hos oss. Ditt KID-nummer finner du i nettbanken.

En handlekonto som er opprettet for å betale på Skeidar har et etableringsgebyr på 199 NOK for opptil 10.000 NOK, og 399 NOK for over 10.000 NOK.

Men om du oppretter / har opprettet en handlekonto som del av Skeidars nyttårskampanje (mellom 27.12.2018 og 10.02.2019) er det gratis å etablere en handlekonto.

Ja, du kan søke om å utvide kreditten på din handlekonto ved å sende en sms med kodeord skeidar til 2007, og følge instruksene, eller så kan du søke om opplåning direkte fra nettbanken.

For deg som valgte handlekonto med høyere kreditt enn kjøpet på Skeidar, kan du enkelt overføre penger fra din Instabank konto til din brukskonto eller betale regninger rett fra nettbanken.

Det frigjøres også kontinuerlig kreditt på din handlekonto etterhvert som du betaler dine fakturaer. Denne kreditten kan du bruke som du vil, hvor du vil. 

Ønsker du et vanlig fleksibelt lån hos Instabank så kan du søke direkte her.

Handlekonto med betalingsutsettelse

Om du valgte å utsette din første handlekonto faktura – også kalt betalingsutsettelse – så blir din første faktura sendt til deg på e-post når din rentefrie periode nærmer seg slutten.

Dersom du ønsker å betale hele eller deler av beløpet før du mottar faktura, finner du betalingsinformasjon i nettbanken.

Fakturaer fra Instabank forfaller alltid på den 20. i måneden.

Du kan ikke velge annet forfall.

Du vil motta din første faktura etter ca 4 mnd

Du kan alltid finne din(e) faktura(er) i nettbanken etter fakturaen er utstedt.

Det er KID-nummeret som er unikt for deg og som er knyttet mot din konto hos oss. Ditt KID-nummer finner du i nettbanken.

Du logger deg lett inn i nettbanken vår her med BankID eller BankID på mobil.

Alle som velger handlekonto med betalingsutsettelse må betale et utsettelsesgebyr på 299 NOK. 

Du betaler ingen renter i den betalingsfrie perioden.

Utsettelsesgebyret blir bakt inn i totalbeløpet ditt ved fakturering.

Utsettelsesgebyret må alltid betales og kan ikke trekkes fra av selger i butikk eller krediteres.

Ja, etter din periode med rentefritak opphører så kan du søke om å utvide kreditten din direkte fra nettbanken.

Det frigjøres også kontinuerlig kreditt på kontoen din etterhvert som du betaler ned på din handlekonto, som du kan bruke på hva du vil, hvor du vil.

Eller så kan du når som helst søke om et vanlig fleksibelt lån fra Instabank via våre websider.

Rente- og gebyrfri nedbetaling

Om du har valgt å betale med 24 måneders rente-  og gebyrfri nedbetaling så deler vi din kjøpesum på Skeidar i 24 faste månedsbetalinger – helt rente- og gebyrfritt!

Din månedlige faktura vil bli sendt til din e-post, og fast forfallsdato er den 20. hver måned.

Du kan ikke velge annet forfall.

Din faktura vil bli sendt ut rundt den 7. hver måned.

Det er KID-nummeret som er unikt for deg og som er knyttet mot din konto hos oss. Ditt KID-nummer finner du i nettbanken.

Du kan søke om et fleksibelt lån fra Instabank når som helst her.

Fant du ikke det du lurte på? Send oss en e-post eller ring oss på 21 51 93 00 (se åpningstidene nederst på siden).